دانستنی غذای ترک

طرز تهیه پیرزولای مرغ ترکیه‌ای

طرز تهیه پیرزولای مرغ

طرز تهیه پیرزولای مرغ، که یک غذای خوشمزه و پرطرفدار ترکیه‌ای می باشد، را در این مقاله باهم آموزش خواهیم دید. این غذا به دلیل استفاده از ادویه‌های معطر و مواد تازه طعمی خاص و لذیذ دارد و اغلب به عنوان یکی از غذاهای محبوب در رستوران‌های ترکی سرو می‌شود. برای چشیدن طعم غذاهای ترکیه ای و ایرانی می توانید به بهترین رستوران ارومیه یعنی هور مراجعه کنید.

طرز پخت پیرزولای مرغ ترکیه‌ای

پیرزولای مرغ ترکیه‌ای در واقع از برش‌های ران مرغ یا سینه مرغ بدون استخوان تهیه می‌شود که ابتدا مرینیت شده و سپس گریل یا کبابی می‌شود. در این غذا، ادویه‌ها و مواد مرینیت مانند ماست، روغن زیتون، آبلیمو، سیر و ادویه‌های معطر ترکیه‌ای مانند سماق و پاپریکا برای طعم‌دار کردن مرغ استفاده می‌شوند.

این غذا به خاطر طعم لذیذ، بافت نرم و آبدار مرغ و همچنین عطر و بوی دلپذیرش مشهور است. معمولاً پیرزولای مرغ را با سالاد تازه، برنج، نان پیتا و یا سبزیجات گریل شده سرو می‌کنند.

 مواد لازم برای تهیه پیرزولای مرغ ترکیه‌ای

برای پخت این غذای خوشمزه مواد اولیه زیر را تهیه کنید، مقدار لازم برای کدام را نیز برای شما نوشته ایم، این غذای خوشمزه را حتما امتحان کنید.

مواد لازم مقدار لازم
ران مرغ یا سینه مرغ ۴ عدد (بدون استخوان)
ماست ۱/۲ فنجان
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۳ حبه (ریز خرد شده)
پودر پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
سماق ۱ قاشق چایخوری (اختیاری)
زعفران دم‌کرده ۱ قاشق غذاخوری (اختیاری)
نمک و فلفل به مقدار لازم

مراحل تهیه پیرزولای مرغ ترکیه‌ای

1.مرینیت کردن مرغ

در یک کاسه بزرگ، ماست، روغن زیتون، آبلیمو، سیر خرد شده، پودر پاپریکا، سماق، نمک، فلفل و زعفران دم‌کرده را با هم مخلوط کنید. مرغ‌ها را به مخلوط اضافه کنید و خوب با مواد مرینیت بپوشانید. روی کاسه را بپوشانید و برای حداقل ۲ ساعت (یا ترجیحاً شب تا صبح) در یخچال قرار دهید تا مرغ‌ها مزه‌دار شوند.

2. پختن مرغ‌ها

یک تابه گریل یا باربیکیو را گرم کنید و کمی روغن زیتون بمالید.مرغ‌ها را از مرینیت بیرون آورده و در تابه گریل یا باربیکیو بپزید. هر طرف مرغ را حدود ۵ تا ۷ دقیقه بپزید تا خوب طلایی و پخته شود.

3.سرو کردن

پیرزولای مرغ را در بشقاب سرو قرار داده و با سبزیجات گریل شده، برنج یا نان پیتا و یک سالاد تازه ترکی سرو کنید.

این غذا به دلیل استفاده از ماست در مرینیت بسیار نرم و آبدار می‌شود و بافت لطیف و خوشمزه‌ای دارد. امیدوارم از تهیه و طعم این غذای لذیذ لذت ببرید! نوش جان!

مطالعه بیشتر: طرز تهیه مانتی ترکیه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *