دانستی غذای ایرانی

فرق کباب بختیاری و قفقازی در چیست؟

فرق کباب بختیاری و قفقازی

فرق کباب بختیاری و قفقازی در چیست، هر دوی این کباب از گوشت گوسفندی و مرغ تهیه می شوند اما یک تفاوت کوچک دارند که باعث شده باهم فرق داشته باشند. این تفاوت را در ادامه گفته ایم:

تفاوت کباب بختیاری و قفقازی

کباب بختیاری و کباب قفقازی دو نوع کباب محبوب و معروف در آشپزی ایرانی هستند. در کباب بختیاری تکه‌های گوشت قرمز و مرغ به صورت یک در میان به سیخ کشیده می‌شوند، در حالی که در کباب قفقازی تکه‌های گوشت قرمز و مرغ به صورت جداگانه به سیخ کشیده می‌شوند.در ادامه تفاوت‌های اصلی این دو کباب را توضیح می‌دهیم

 کباب بختیاری

کباب بختیاری یکی از کباب های بسیار محبوب و خوشمزه ایرانی است ،کباب بختیاری شامل تکه‌های گوشت گوسفندی یا گاوی (راسته یا فیله) و مرغ است که به صورت یک در میان به سیخ کشیده می‌شود.معمولاً با پیاز، زعفران، ماست، نمک و فلفل مزه‌دار می‌شود.به دلیل ترکیب دو نوع گوشت قرمز و سفید، ظاهری زیبا و رنگارنگ دارد و معمولاً با برنج و سبزیجات سرو می‌شود.

کباب قفقازی

کباب قفقازی یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین کباب های قفقاز است که به خاطر طعم بسیار خوبش در سراسر جهان فراگیر شده است. ترکیبات کباب قفقازی شامل تکه‌های گوشت مرغ و گوسفند (یا گاو) است که به صورت جداگانه به سیخ کشیده می‌شوند. گاهی اوقات از جگر نیز در تهیه این کباب استفاده می‌شود. این کباب با ماست، پیاز، زعفران، آبلیمو، نمک و فلفل مزه‌دار می‌شود.برخلاف کباب بختیاری، در کباب قفقازی تکه‌های گوشت مرغ و گوسفند به صورت جداگانه به سیخ کشیده می‌شوند و با نان یا برنج و سبزیجات سرو می‌شود.

این تفاوت‌ها به هر دو نوع کباب طعم و ظاهر خاص خود را می‌بخشد و هر دو برای علاقمندان به غذاهای گوشتی جذاب هستند. برای چشیدن طعم انواع کباب خوشمزه و لذیذ می توانید به یکی از بهترین رستوران ارومیه، رستوران هور مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر: طرز تهیه محلبی ترکیه ای یک دسر فوق العاده خوشمزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *