دانستنی غذای ترک

طرز تهیه اورفا کباب،کباب خوشمزه ترکی

طرز تهیه اورفا کباب

طرز تهیه اورفا کباب را در این مقاله به طور کامل به شما آموزش خواهیم داد. این غذای خوشمزه و محبوب را می توانید در بهترین رستوران ارومیه در کنار بقیه غذاهای خوشمزه ی ترکی میل کنید.

مواد لازم برای تهیه اورفا کباب

مواد لازم مقدار مواد لازم
گوشت چرخ‌کرده ۵۰۰ گرم (ترجیحاً گوشت گوسفند یا گوساله)
پیاز ۱ عدد بزرگ (حدود ۲۰۰ گرم، رنده شده و آب‌گرفته)
نمک ۱ قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه ۱ قاشق چای‌خوری
زعفران دم‌کرده ۱ قاشق چای‌خوری (اختیاری، برای عطر و طعم)
پودر سیر ۱ قاشق چای‌خوری (اختیاری)
روغن مایع برای چرب کردن سیخ‌ها (اختیاری)
سیخ‌های کباب به تعداد لازم

 مراحل پخت اورفا کباب

برای پخت این کباب خوشمزه مراحل زیر را به دقت، انجام دهید تا در آخر یک غذای خوشمزه را سرو کنید به طور خلاصه این مراحل به صورت زیر خواهد بود:

  • آماده سازی مواد
  • استراحت مواد
  • سیخ زدن
  • پخت کباب
  • سرو

طرز تهیه اورفا کباب

آماده‌سازی مواد

گوشت چرخ‌کرده را در یک کاسه بزرگ بریزید. پیاز رنده‌شده را به آن اضافه کنید. (می‌توانید پیاز را با دست فشار دهید تا آبش خارج شود و مخلوط غلیظ‌تری داشته باشید).نمک، فلفل، زعفران و پودر سیر را به مخلوط اضافه کنید و به‌خوبی هم بزنید تا همه مواد ترکیب شوند.

استراحت مواد

مخلوط را به مدت نیم تا یک ساعت در یخچال بگذارید تا مواد کمی استراحت کنند و طعم‌ها به همدیگر نفوذ کنند.

سیخ زدن

دست‌هایتان را با کمی روغن چرب کنید تا مواد به دستتان نچسبد. مقداری از مخلوط گوشت را بردارید و به شکل استوانه‌ای دور سیخ بپیچید، به‌طوری‌که حدود ۲-۳ سانتیمتر از انتهای سیخ خالی بماند. این کار را برای بقیه مواد نیز انجام دهید.

پخت کباب

کباب‌ها را روی منقل یا گریل قرار دهید. حرارت را ملایم نگه‌دارید تا کباب‌ها به آرامی بپزند و آب آن‌ها تبخیر شود.به‌طور مکرر کباب‌ها را بچرخانید تا از همه‌طرف پخته و طلایی شوند. (این مرحله معمولاً ۱۵-۲۰ دقیقه طول می‌کشد).

سرو

کباب‌ها را از روی سیخ خارج کنید و در کنار نان تازه، سبزی خوردن، گوجه‌فرنگی گریل شده و دوغ سرو کنید.

طرز تهیه اورفا کباب

تاریخچه کباب

کباب‌ها از قدیم‌الایام بخشی از فرهنگ غذایی خاورمیانه بوده‌اند. این غذا به‌خصوص در ایران، نماد مهمان‌نوازی و جشن‌ها است. اولین شواهد مربوط به کباب به دوران باستان برمی‌گردد و با توجه به تنوع اقلیمی و فرهنگی، هر منطقه در ایران سبک خاص خود را برای تهیه کباب دارد. در مناطق مختلف، می‌توان انواع مختلف کباب‌ها را پیدا کرد، مانند کباب کوبیده، کباب برگ، کباب تابه‌ای و… . علاوه بر این، در فرهنگ‌های دیگر نیز کباب به شکل‌های مختلف تهیه و مصرف می‌شود. کباب‌ها به دلیل طعم لذیذ و روش تهیه آسان، در بسیاری از نقاط جهان محبوب هستند.

مطالعه بیشتر: طرز تهیه مانتی ترکیه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *