دانستی غذای ایرانی

تفاوت کباب سلطانی و بختیاری

تفاوت کباب سلطانی و بختیاری چیست؟در میان انواع کباب ایرانی، کباب سلطانی و بختیاری دو نوع از غذاهای محبوب و خوشمزه در بین مردم رواج دارد به طوری که در بسیاری از مجالس و میهمانی‌ها این دو غذا سرو می‌شود. در این مطلب قصد داریم تفاوت کباب سلطانی و بختیاری را شرح دهیم:

تفاوت کباب سلطانی و بختیاری چیست؟

کباب سلطانی و بختیاری دو نوع از غذاهای سنتی و پرطرفدار هستند که در بسیاری از مراسم‌های رسمی سرو می‌شوند. از قدیم کباب سلطانی غذای اشراف و بزرگان بوده و همان‌طور که از نامش پیداست به عنوان یک غذای اعیانی و ترکیبی از کوبیده و برگ را شامل می‌شود اما کباب بختیاری ترکیبی از مرغ و گوشت گوسفند است که میان آن‌ها پیاز و فلفل دلمه‌ای قرار می‌گیرد و به همین ترتیب از روش دیگری برای مزه‌دار کردن نسبت به کباب سلطانی استفاده می‌شود.

اگر به شهر زیبای ارومیه سفر کنید، می‌توانید این 2 غذای اصیل ایرانی را در رستوران هور، بهترین رستوران ارومیه نوش جان کنید.

کباب سلطانی چیست؟

کباب سلطانی یکی از کباب‌های سنتی و مشهور ایرانی است و به شکل بی نظیری خواسته شما را بر طرف می کند که شامل ترکیبی از دو نوع کباب، یعنی کباب برگ و کباب کوبیده، می‌باشد. این ترکیب خوشمزه معمولاً با برنج ایرانی (چلو) و گوجه‌فرنگی کبابی سرو می‌شود.

محتویات کباب سلطانی

در پخت کباب برگ از گوشت گوساله یا گوسفندی ترد و بدون چربی استفاده می‌شود و در تهیه و پخت کباب کوبیده از گوشت چرخ‌کرده گوساله یا گوسفند که به نسبت مساوی چربی و گوشت دارد استفاده می‌شود.این کباب خوشمزه را می توانید با برنج و گوجه‌فرنگی کبابی، همراه با نان و سبزی خوردن به عنوان یک وعده غذایی لذیذ و کامل نوش جان کنید. طعم خوشمزه، بسیار مقوی و پرانرژی از ویژگی های این کباب می باشد.

کباب بختیاری چیست؟

کباب بختیاری همان کباب چنجه است؛ با این تفاوت که تکه های گوشت و مرغ یکی در میان به سیخ زده می شوند. به دلیل اینکه مرغ زودتر از گوشت پخته می‌شود، باید حتما گوشت بیات باشد یا اینکه تکه‌های مرغ را گوشت کمی بزرگتر باشد تا در زمان پخت به اندازه یکدیگر پخته شوند. اگر دوست دارید در غذای خود مخلوطی از مرغ و گوشت را یک جا مصرف کنید، می توانید این غذای لذیذ را در رستوران هور تجربه کنید.

محتویات کباب بختیاری

کباب بختیاری یکی از کباب‌های محبوب ایرانی است که از ترکیب گوشت قرمز (راسته یا فیله گوسفند یا گوساله) و سینه مرغ تهیه می‌شود. قطعات مکعبی گوشت قرمز و مرغ با پیاز رنده‌شده، زعفران دم‌کرده، آب لیموترش، روغن زیتون، نمک و فلفل مرینیت می‌شوند و سپس به طور متناوب روی سیخ کشیده و کباب می‌شوند. این کباب معمولاً با برنج زعفرانی یا نان تازه، گوجه‌فرنگی کبابی و سبزی خوردن سرو می‌شود و به دلیل ترکیب گوشت قرمز و سفید، طعمی خاص و لذیذ دارد.

تفاوت کباب سلطانی و بختیاری

در آخر

کباب‌ها از زمان ناصرالدین شاه به ایران وارد شده است و انواع مختلفی دارند که می‌توانیم به کباب کوبیده، کباب سلطانی، کباب بختیاری، کباب قفقازی، کباب برگ زعفرانی و … اشاره کنیم و هر کدام از آن‌ها دارای دستورالعمل‌های برای پخت هستند که باید در زمان پخت به آن‌ها دقت کرد تا بتوان یک کباب خوشمزه را آماده کرد.

برای ثبت سفارش هر کدام از این غذاهای خوشمزه می توانید منوی آنلاین رستوران هور را از اینجا مشاهده کنید:

منو رستوران هور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *