دانستی غذای ایرانی

تفاوت کباب سلطانی و بختیاری

تفاوت کباب سلطانی و بختیاری چیست؟در میان انواع کباب ایرانی، کباب سلطانی و بختیاری دو نوع از غذاهای محبوب و خوشمزه در بین مردم رواج دارد به طوری که در بسیاری از مجالس و میهمانی‌ها این دو غذا سرو می‌شود. در این مطلب قصد داریم تفاوت کباب سلطانی و بختیاری را شرح دهیم:

کباب سلطانی

کباب سلطانی یکی از کباب‌های سنتی و مشهور ایرانی است و به شکل بی نظیری خواسته شما را بر طرف می کند. برای تهیه آن از راسته گوسفندی یا فیله گوساله، استفاده می‌شود. کباب سلطانی همانطور که از نام آن مشخص است، یک غذایی اعیانی محسوب می‌شده است. این غذا شامل یک سیخ کباب کوبیده و یک سیخ کباب برگ است که در کنار پلو زعفرانی سرو می‌شود.

کباب بختیاری

کباب بختیاری همان کباب چنجه است؛ با این تفاوت که تکه های گوشت و مرغ یکی در میان به سیخ زده می شوند. به دلیل اینکه مرغ زودتر از گوشت پخته می‌شود، باید حتما گوشت بیات باشد یا اینکه تکه‌های مرغ را گوشت کمی بزرگتر باشد تا در زمان پخت به اندازه یکدیگر پخته شوند. اگر دوست دارید در غذای خود مخلوطی از مرغ و گوشت را یک جا مصرف کنید، می توانید این غذای لذیذ را در رستوران هور تجربه کنید.

تفاوت کباب سلطانی و بختیاری

کباب سلطانی و بختیاری دو نوع از غذاهای سنتی و پرطرفدار هستند که در بسیاری از مراسم‌های رسمی سرو می‌شوند. از قدیم کباب سلطانی غذای اشراف و بزرگان بوده و همان‌طور که از نامش پیداست به عنوان یک غذای اعیانی و ترکیبی از کوبیده و برگ را شامل می‌شود اما کباب بختیاری ترکیبی از مرغ و گوشت گوسفند است که میان آن‌ها پیاز و فلفل دلمه‌ای قرار می‌گیرد و به همین ترتیب از روش دیگری برای مزه‌دار کردن نسبت به کباب سلطانی استفاده می‌شود.

در آخر

کباب‌ها از زمان ناصرالدین شاه به ایران وارد شده است و انواع مختلفی دارند که می‌توانیم به کباب کوبیده، کباب سلطانی، کباب بختیاری، کباب قفقازی، کباب برگ زعفرانی و … اشاره کنیم و هر کدام از آن‌ها دارای دستورالعمل‌های برای پخت هستند که باید در زمان پخت به آن‌ها دقت کرد تا بتوان یک کباب خوشمزه را آماده کرد.

برای ثبت سفارش هر کدام از این غذاهای خوشمزه می توانید منوی آنلاین رستوران هور را از اینجا مشاهده کنید:

منو رستوران هور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *