دانستنی غذای تنوری

خواص بی نظیر ماهی تنوری برای سلامتی

خواص ماهی برای سلامتی

خواص ماهی برای سلامتی بدن به دلیل ارزش غذایی بالای آن است. این ماده غذایی سرشار از پروتئین با کیفیت بالا، ید، ویتامین D، فسفر و مواد معدنی است. مصرف ماهی در درمان برخی از بیماری ها نیز توصیه می شود. در این مطلب به برخی از خواص و فواید ماهی برای سلامتی بدن اشاره خواهیم کرد:

چرا ماهی برای سلامتی بدن مفید است؟

گوشت ماهی به دلیل کمترین چربی و بیشترین پروتئین می تواند یک غذای عالی برای سلامتی افراد محسوب شود. مصرف مداوم ماهی برای تقویت مغز نیز بسیار مفید است. ماهی ها سرشار از ویتامین های مفید و مواد معدنی می باشند و مصرف آن به طور منظم باعث بهبود عملکرد سلول های بدن می شود. در ادامه به نقش ماهی در رژیم غذایی خواهیم پرداخت:

خواص ماهی برای سلامتی بدن

با توجه به تحقیقات انجام شده، داشتن یک رژیم غذایی مناسب که شامل میوه، سبزی، فیبر و چربی های سالم باشد، می تواند خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش دهد. در بین مواد غذایی سالم، ماهی ها به دلیل داشتن کمترین چربی و کالری و بیشترین مقدار امگا 3 می توانند باعث تقویت سلول های مغزی و جلوگیری از بیماری هایی نظیر آلزایمر شوند. به همین دلیل توصیه می شود مصرف ماهی به صورت هفتگی در رژیم غذایی افراد قرار بگیرد.

از دیگر مواد مغذی که در گوشت ماهی می توان به آن اشاره کرد، ویتامین D است. همانطور که میدانید بسیاری از افراد سطح پایینی از این ویتامین را دارند،بهترین راه برای دریافت این ویتامین، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. با این حال می توان از منابع غذایی ویتامین D مثل ماهی نیز استفاده کرد. از سایر خواص ماهی برای سلامتی بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مصرف ماهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد

با توجه به بسیاری از مطالعات انجام گرفته، افرادی که در رژیم غذایی خود به طور منظم ماهی مصرف می کنند، کمتر از سایر افراد دچار حمله قلبی و بیماری های قلبی می شوند.

مصرف ماهی از بروز افسردگی جلوگیری می کند

ماهی به دلیل اسید های چرب امگا 3 می تواند میزان اثر بخشی داروهای ضد افسردگی را افزایش دهد و برای برخی از اختلالات روانی مانند دو قطبی و .. مفید باشد. مصرف ماهی باعث ایجاد شادی و افزایش کیفیت زندگی افراد می شوند.

ماهی برای سلامت چشم مفید است

اسید های چرب امگا 3 باعث خنثی کردن رادیکال های آزاد در چشم می شوند و از ایجاد التهاب چشمی جلوگیری می کنند.

کاهش ابتلا به دیابت با مصرف ماهی

بر اساس مطالعات انجام گرفته مصرف امگا ۳ یا روغن ماهی با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع یک در کودکان و همین‌طور نوعی دیابت خودایمنی در بزرگسالان مرتبط است.

ارزش غذایی ماهی

گوشت ماهی به دلیل چربی کمتر و آب بیشتر، در میان سایر گوشت ها، بهتر هضم می شود. همانطور که در مطالب بالا ذکر شد، استفاده از ماهی برای رژیم غذایی می تواند باعث بهبود کیفیت زندگی و عملکرد بدن شود. همچنین برای کسانی که رژیم غذایی کتوژنیک دارند و به دنبال تناسب اندام خود هستند، می تواند یک گذینه عالی باشد. بهترین روش برای طبخ ماهی، تهیه آن به صورت تنوری و کبابی است. ماهی سرخ شده به دلیل اسید های چرب ترانس باعث کاهش خواص آن می شود.

شما می توانید ماهی تنوری خوشمزه را از منوی غذاهای تنوری رستوران هور انتخاب کرده و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *