پیش غذا

سوپ مرجمک، سوپ معروف ترکیه

سوپ مرجمک

سوپ مرجمک ترکیه یک سوپ بسیار محبوب در غذاهای ترکی است که به Mercimek Çorbası شناخته میشود. این سوپ سبزیجات مناسب گیاهخواران و وگان هاست و از غذاهای اصیل و محبوب ترکیه محسوب می شود.

مرجمک چورباسی

مرجمک چورباسی یا سوپ عدس قرمز، از سوپ های لذیذ و پرطرفدار ترکیه است که با دستورهای مختلفی درست می شود. این سوپ بسیار خوشمزه، مقوی و جز حبوبات پرکاربرد در غذاهای ترکی است و خواص بسیار زیادی دارد. از خواص آن می توان به عملکرد بهتر معده و روده، بهبود جریان خون و … اشاره کرد. از مرجمک برای تهیه انواع سوپ، خورش و کوفته استفاده می شود. اگر جز طرفداران سوپ هستید، حتما این سوپ بینظیر را در رستوران هور امتحان کنید.

خواص مرجمک یا عدس قرمز

عدس قرمز یا دال عدس نوعی عدس قرمز رنگ است که در غرب کشور کشت می‌شود. طبع این نوع از حبوبات کمی گرم و البته خشک است. فواید درمانی بسیاری داشته و در سلامت تمامی دستگاه‌های بدن نقش دارد. این نوع عدس کارکرد دستگاه گوارش را بهتر کرده و به عنوان یک تحریک‌کننده اشتها نیز عمل می‌کند. دال عدس یک منبع غنی از ویتامین های گروه B است و عنوان کرد و انواع اسید آمینه‌، آهن، کلسیم، فسفر و پروتئین دارد. مصرف عدس قرمز می‌تواند از پیری زودرس پیشگیری کند؛ زیرا عدس قرمز حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که می‌توانند از آسیب‌های سلولی و بافتی که به پیری زودرس منجر می‌شوند، پیشگیری کند و آن‌ها را به حداقل برساند.

سوپ مرجمک، پیش غذای مدیترانه ای

این پیش غذا به دلیل خواص بسیاری که دارد به عنوان یک غذای مناسب برای افرادی که گیاه خوار و وگان هستند، به شمار می رود. همچنین برای کسانی که نمی توانند در رژیم غدایی خود از گلوتن استفاده کنند، مناسب است. شما می توانید بدون اینکه به ترکیه سفر کنید، این سوپ خوشمزه را از منوی پیش غذای رستوران هور سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *