دانستنی غذای ترک

طرز تهیه ایچلی کوفته (کوفته مغز دار)

طرز تهیه ایچلی کوفته

ایچلی کوفته یک غذای محبوب ترکیه‌ای است که به خاطر طعم لذیذ و شکل جالبش مشهور است. این کوفته‌ها از بیرون با گوشت و از داخل با مغز و ادویه‌جات پر شده‌اند. در ادامه طرز تهیه ایچلی کوفته را به شما آموزش می‌دهم.

مواد لازم برای تهیه ایچلی کوفته (کوفته مغزدار)

این غذا یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه می باشد که می توانید در مجالس ها و میهمانی های خود آماده کنید و باعث جذب تمامی مهمان ها به این غذای خوشمزه شوید. اگر میخواهید این غذای لذیذ را آماده کنید مراحل زیر را طی کنید. برای امتحان طعم لذیذ انواع غذاهای ترکی می توانید به رستوران هور یکی از بهترین رستوران های شهر زیبای ارومیه سر بزنید.

برای خمیر بیرونی:
– بلغور ریز: 2 فنجان
– آرد: 1/2 فنجان
– گوشت چرخ‌کرده: 200 گرم
– آب: 1/2 فنجان
– نمک: به مقدار لازم
– فلفل قرمز: به مقدار لازم

برای مواد داخلی:
– گوشت چرخ‌کرده: 200 گرم
– پیاز: 1 عدد (ریز خرد شده)
– گردو: 1/2 فنجان (خرد شده)
– جعفری تازه: 1/2 فنجان (خرد شده)
– نمک: به مقدار لازم
– فلفل سیاه: به مقدار لازم
– فلفل قرمز: به مقدار لازم
– زردچوبه: 1/2 قاشق چای‌خوری

طرز تهیه ایچلی کوفته

مراحل پخت ایچلی کوفته

آماده کردن مواد داخلی

پیاز را در تابه‌ای با کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود.گوشت چرخ‌کرده را به پیاز اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.گردو خرد شده، جعفری، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه را به تابه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.مواد را از روی حرارت برداشته و بگذارید خنک شوند.

آماده کردن خمیر بیرونی

بلغور را در یک کاسه بزرگ بریزید و آب را به آن اضافه کنید. بگذارید بلغور حدود 10 دقیقه خیس بخورد تا نرم شود. آرد، گوشت چرخ‌کرده، نمک و فلفل قرمز را به بلغور اضافه کنید و خوب ورز دهید تا خمیری یکنواخت و چسبنده به دست آید.

شکل‌دهی کوفته‌ها

یک تکه کوچک از خمیر بلغور را بردارید و آن را به شکل گلوله‌ای کوچک درآورید.با انگشت خود یک حفره در مرکز گلوله ایجاد کنید و مقداری از مواد داخلی را درون آن قرار دهید. خمیر را به دقت ببندید و به شکل بیضی درآورید. این کار را با بقیه خمیر و مواد داخلی تکرار کنید.

 پختن کوفته‌ها

در یک قابلمه بزرگ آب را به جوش بیاورید و کمی نمک به آن اضافه کنید.کوفته‌ها را به آرامی در آب جوش بیندازید و بگذارید تا به مدت 15-20 دقیقه بپزند.کوفته‌ها را با کفگیر از آب خارج کنید و بگذارید آب اضافی آنها خارج شود.حال کوفته آماده سرو می باشند. کوفته‌های پخته شده را می‌توانید به عنوان پیش‌غذا یا غذای اصلی سرو کنید.آن‌ها را با ماست، لیمو یا سالاد سرو کنید.نوش جان!

یک غذای ترکی خوشمزه دیگر: طرز تهیه بلغور پلو ترکیه ای خوشمزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *