دانستنی غذای ترک

معرفی خوشمزه ترین کباب های ترکیه

کباب های ترکیه در فهرست خوشمزه ترین غذاها در سرتاسر دنیا قرار دارد. این غذای خوش طعم بین توریست های خارجی محبوب بوده و هر ساله گردشگران زیادی برای چشیدن طعم لذیذ آن، به ترکیه سفر می کنند. شما می توانید انواع کباب های خوشمزه ترکی را بدون سفر به ترکیه از منوی رستوران هور سفارش دهید. در ادامه مقاله به معرفی لذیذ ترین کباب های ترکیه خواهیم پرداخت:

انواع کباب های ترکیه

کباب ها جایگاه ویژه ای در فرهنگ غذایی کشور ترکیه دارند و با مواد و روش های مختلفی طبخ می شوند. انواع این کباب ها شامل موارد زیر است:

  • پاتلیجان کباب

کباب بادمجان از ترکیب گوشت با بادمجان در سیخ تهیه می شود و یکی از خوش طعم ترین کباب های ترکیه محسوب می شود. برای طبخ آن تکه های گوشت را به صورت کوفته سرخ کرده و بادمجان را کمی بزرگ تر از حلقه، برش می دهند و هر دو را در یک سیخ قرار داده و روی آتش زغال، کباب می کنند.

  • اورفا کباب

این کباب به دلیل شهر اورفا در ترکیه، نام گذاری شده است. طعم تند ملایم دارد و در شعله کم پخته می شود. این کباب شباهت زیادی با آدانا کباب داشته و محبوبیت زیادی بین مردم ترکیه دارد.

  • آدانا کباب

آدانا کباب از گوشت چرخ کرده با مخلوط گوشت بره تهیه و با ادویه های مختلفی طعم دار می شود. این کباب مقدار زیادی فلفل قرمز تند دارد و به همین دلیل طعم آن تند است.

 

  • دوماتس کباب

این کباب مانند پاتلیجان کباب تهیه می شود. با این تفاوت که در دوماتس کباب به جای پاتلیجان از گوجه استفاده می شود.

  • چوپ شیش

این کباب از تکه های کوچک گوست بدون استخوان تهیه می شود. برای طعم دار کردن آن از روغن زیتون، فلفل و سیر استفاده می شود. چوپ شیش معمولا به عنوان پیش غذا و قبل از غذای اصلی سرو می شود.

 

در آخر

در این مقاله سعی کردیم به طور مختصر خوشمزه ترین کباب های ترکی را برای شما معرفی کنیم. برای سرو این کباب ها می توانید به راحتی با چند کلیک ساده از منوی رستوران هور سفارش دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *