دانستنی غذای ترک

رفع بوی ماهی قبل از پخت

رفع بوی ماهی قبل از پخت

رفع بوی ماهی قبل از پخت ،یکی از دغدغه های بسیار مهم هر آشپزی می باشد که می خواهیم در این مقاله راه های ان را بررسی کنیم.

ماهی یکی از آیتم های خوشمزه  منوی رستوران هور می باشد که با بهترین فوت و فن ها کاملا مغز پخت می شود.

 

بهترین روش های خانگی برای از بین بردن بوی ماهی قبل از پختن آن

همان طور که می دانید یکی از منابع سرشار از پروتئین می باشد که در برنامه غذایی هر فردی حداقل یکبار در هفته باید وجود داشته باشد، اما حتما این موضوع را شنیده اید که بسیاری ماهی را به خاطر بوی آن میل نمی کنند و دوست ندارند اما ما در ادامه بهترین راه حل های بوی بد ماهی را به شما خواهیم گفت تا اگر ماهی را در سفر خود قرار دادید تا آخر با لذت خورده شود.

 ترکیب نشاسه ذرت، نمک و زردچوبه

یکی از اولین راهکار ها برای از بین بردن بوی ماهی قبل از پختن، ترکیب نشاسته ذرت، نمک و زردچوبه است که به سرعت بوی بد ماهی را از بین می برد. باید ماهی را یک ساعت یا بیشتر داخل این ترکیب نگه دارید و سپس آن را با آب بشویید و بعد طبخ ماهی را انجام دهید. اصلا نگران مزه ماهی نباشید زیرا زردچوبه یک ماده عالی برای از بین بردن بوی بد است و حتی می تواند طعم ماهی را بهبود ببخشد.

 شیر

اولین چیزی که ممکن است به ذهنتان برسد تا بوی بد ماهی را از بین ببرید، شیر است. استفاده از شیر به شدت موثر است. ماهی یا هر غذای دریایی را در مقداری شیر بخوابانید و سپس آن را آب بکشید. این اتفاق باعث می شود که بوی بد ماهی گرفته شود و دیگر هنگام غذا خوردن و پخت آن راحت باشید.

 سرکه

سرکه عاملی برای از بین بردن بوی بد ماهی است. تحقیقات نشان می دهد که سرکه یک پاک کننده و از بین برنده بو است و 50 درصد بوی بد ماهی را از بین می برد. فقط باید ماهی را به مدت 5 دقیقه داخل سرکه بخوابانید و سپس آن را آب بکشید و بعد آن را با پخته و یا سرخ کنید.

 لیمو

لیمو مانند سرکه معجزه می کند. باید آن را مستقیماً برای غذا استفاده کنید. سیتیریک اسید موجود در لیمو به شدت بو را خنثی کرده و یک بوی خوشایند به ماهی می دهد. ماهی را تمیز کنید و بعد مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید و بعد از چند دقیقه آن را سرخ کنید.

 

این 4 راه حلی که در بالا برای شما گفته شده است بهترین راه های از بین بردن بوی ماهی می باشد.

ما در رستوران هور تمامی آیتم های منوی خود را با اصول و فوت فن هایی آماده مشتریان عزیز می کنیم که طعم لذیذ و خوشمزه آن زبان زد می باشد. شما در منوی بهترین رستوران ارومیه یعنی رستوران هور می توانید دو نوع ماهی تنوری و کبابی سفارش دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *