دانستنی غذای ترک

طرز تهیه کوزو تاندیر

طرز تهیه کوزو تندیر

طرز تهیه کوزو تاندیر یکی از غذاهای ترکیه ای معروف و خوشمزه را در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد، طعم لذیذ غذاهای ترکیه ای می توانید در بهترین رستوران ارومیه یعنی رستوران هور تجربه کنید. کوزو تندیر یک غذای سنتی و محبوب ترکیه‌ای است که از گوشت بره تهیه می‌شود و به‌طور معمول در یک تنور (تندیر) پخته می‌شود. این غذا معمولاً در جشن‌ها و مناسبت‌های خاص تهیه می‌شود و طعمی بی‌نظیر و لذیذ دارد. در زیر طرز تهیه این غذا آورده شده است:

 مواد لازم برای تهیه کوزو تندیر

برای تهیه کوزو تندیر مواد زیر را تهیه کنید، مقدار هر مواد رو هم برای شما مشخص کرده ایم که به راحتی می توانید این غذای خوشمزه را آماده کنید. نکته ی مهم ای که باید در پخت این غذا در نظر بگیرید این است که اگر به تندیر دسترسی ندارید، می‌توانید از فر نیز استفاده کنید. فر را به دمای 160 درجه سانتی‌گراد گرم کرده و گوشت را درون ظرفی مقاوم به حرارت قرار دهید و به مدت 3 تا 4 ساعت بپزید، همچنین اضافه کردن سبزیجات تازه مانند هویج یا سیب‌زمینی نیز می‌تواند طعم غذا را متنوع‌تر کند.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت بره ترجیحاً قسمت شانه یا ران 2 کیلوگرم
سیر 5-6 حبه (ریز شده)
پیاز 2 عدد (ریز شده)
گوجه‌فرنگی 3 عدد (ریز شده)
فلفل سبز 2 عدد (خرد شده)
کره 100 گرم
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
زیره سبز 1 قاشق چای‌خوری
فلفل قرمز به میزان دلخواه
برگ بو 2-3 عدد
آویشن خشک 1 قاشق چای‌خوری

طرز تهیه کوزو تاندیر

مراحل تهیه کوزو تندیر

  • گوشت بره را به قطعات بزرگ تقسیم کنید. سپس آن را با نمک، فلفل سیاه، زیره، فلفل قرمز و آب لیمو مزه‌دار کنید. گوشت را به مدت حداقل 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه‌ها به خوبی به خورد گوشت بروند.
  • اگر از تندیر سنتی استفاده می‌کنید، باید آن را از قبل گرم کنید. برای این کار، چوب‌های خشک را درون تندیر بگذارید و آن‌ها را بسوزانید تا تندیر کاملاً گرم شود. سپس خاکسترها را از تندیر بیرون بیاورید.
  • کره را در یک قابلمه بزرگ آب کنید و پیازها را در آن تفت دهید تا طلایی شوند. سپس سیر، گوجه‌فرنگی و فلفل سبز را اضافه کرده و به مدت چند دقیقه تفت دهید. گوشت بره مزه‌دار شده را به قابلمه اضافه کنید و آن را کمی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.
  • مخلوط گوشت و سبزیجات را درون تندیر گرم‌شده قرار دهید. برگ بو و آویشن خشک را نیز اضافه کنید. درب تندیر را ببندید و اجازه دهید گوشت به آرامی در دمای ملایم پخته شود. مدت زمان پخت حدود 3 تا 4 ساعت است، تا زمانی که گوشت نرم و لطیف شود.
  • کوزو تندیر را پس از پختن در دیس سرو کنید و با نان ترکی یا برنج سرو کنید.

این غذا با عطر و طعم بی‌نظیری که دارد، حتماً می‌تواند یک تجربه غذایی فوق‌العاده برای شما باشد. نوش جان!

شاید برای شما جالب باشد: طرز تهیه خوراک گوشت و بادمجان ترکیه ای

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *