دانستنی غذای ترک

مشهورترین غذاهای ترکیه

مشهورترین غذاهای ترکیه

مشهورترین غذاهای ترکیه کدام اند؟ در این مقاله با بهترین و مشهور ترین غذاهای ترکیه آشنا شوید. لیستی از خوشمزه ترین ها را برای شما تهیه کرده ایم .

معروف ترین غذاهای ترکیه ای

البته! اینجا لیستی از معروف‌ترین غذاهای ترکیه را برای شما آماده کرده ایم:

 کوفته‌ ترکی استانبول، قلقلی‌هایی از جنس گوشت

کوفته‌های ترکیه در شکل‌ها و انواع مختلفی درست می‌شوند و هر منطقه از ترکیه، کوفته مخصوص خود را دارد. برای مثال در برخی مناطق کوفته به‌صورت گوشت خام سرو می‌شود که ساکنان ترکیه آن را به نام «چی کوفته» می‌شناسند. نوع دیگری از کوفته‌های این کشور، «ایزگارا کوفته» است که آن را با برنج، نان و فلفل کبابی می‌خورند. شما می‌توانید انواع کوفته ترکیه را به‌صورت خورش، ساندویچ، روی سالاد یا همراه ماست نوش جان کنید.

دونر کباب، معروف‌ترین غذای ترکیه

معروف‌ترین غذای ترکیه که همه افراد آن را می‌شناسند دونر کباب است. این غذا در تمام دنیا طرفداران خاص خود را دارد. محبوبیت دونر کباب به حدی است که در ترکیه رستورانی وجود ندارد که کباب ترکی سرو نکند این غذا به صورت‌های مختلفی مانند پرسی، ساندویچی و یا با برنج سرو می‌شود.

 پیده، شکلی دیگر از پیتزای ترکی

یکی دیگر از غذاهای محبوب ترکیه پیده است که شباهت بسیار زیادی با لاهماجون دارد. به همین علت اگه قصد داشتید در استانبول سفارش پیتزای ترکی بدهید حتما مشخص کنید که منظورتان لاهماجون است یا پیده. چون هر دوی این غذاها به‌عنوان پیتزای ترکی شناخته می‌شوند. پیده بیش‌تر شبیه پیتزای امروزی است.

اگر میخواهید طعم لذیذ این غذاهای خوشمزه بچشید کافیست به بهترین رستوران ارومیه یعنی هور سر بزنید. مشهور ترین غذاهای ترکیه را فقط در این رستوران می توانید تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *